noorany

آموزش قرآن و تربیتی

حکایت گنجشک و خدا...

  گنجشک با خدا قهر بود…….
    روزها گذشت و گنجشگ با خدا هیچ نگفت . فرشتگان سراغش را از خدا می گرفتند وخدا هر بار به فرشتگان این گونه می گفت: می آید ؛ من تنها گوشی هستم که غصه هایش را می شنود و یگانه قلبی هستم که دردهایش را در خود نگاه میدارد….. و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست. فرشتگان چشم به
لبهایش دوختند، گنجشک هیچ نگفت و خدا لب به سخن گشود : با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست.
گنجشک گفت : لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سرپناه بی کسی ام.تو همان را هم از من گرفتی. این طوفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی؟ لانه محقرم کجای دنیا را گرفت ه بود؟ و سنگینی بغضی راه کلامش بست.

سکوتی در عرش طنین انداخت فرشتگان همه سر به زیر انداختند.

خدا گفت:ماری در راه لانه ات بود. باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند. آن گاه تو از کمین مار پر گشودی. گنجشگ خیره در خدائیِ خدا مانده بود.خدا گفت: و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام برخاستی! اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی درونش فرو ریخت های های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد …

+نوشته شده در جمعه 14 مهر 1390برچسب:,ساعت9:32توسط در پی نور | |

داستان شیطان و نمازگذار

 

مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش را در خانه خدا (مسجد) بخواند لباس پوشید و راهی خانه خدا شددر راه به مسجد، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد،خودش را پاک کرد و به خانه برگشت مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه خدا شد.

 

در راه مسجد ودر همان نقطه مجدداً زمین خورداو دوباره بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. یک بار دیگر لباسهایش را عوض کرد و راهی خانه خدا شد.

 

در راه به مسجد، با مردی که چراغ در دست داشت برخورد کرد و نامش را پرسیدمرد پاسخ داد: من دیدم شما در راه به مسجد دو بار به زمین افتادیداز این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را روشن کنم.

 

مرد اول از او بطور فراوان تشکر می کند و هر دو راهشان را به طرف مسجدادامه می دهند. همین که به مسجد رسیدند، مرد اول از مرد چراغ بدست در خواست می کند تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواندمرد دوم از رفتن به داخل مسجد خودداری می کند. مرد اول درخواستش را دوبار دیگر تکرار می کند و مجدداً همان جواب را می شنود.

 

مرد اول سوال می کند که چرا او نمی خواهد وارد مسجد شود و نماز بخواندمرد دوم پاسخ داد: ((من شیطان هستم)). مرد اول با شنیدن این جواب جا خورد.

 

شیطان در ادامه توضیح می دهد: من شما را در راه به مسجد دیدم و این من بودم که باعث زمین خوردن شما شدم. وقتی شما به خانه رفتید، خودتان را تمیز کردید و به راهمان به مسجد برگشتید، خدا همه گناهان شما را بخشید.

 

من برای بار دوم باعث زمین خوردن شما شدم و حتی آن هم شما را تشویق به ماندن در خانه نکرد، بلکه بیشتر به راه مسجد برگشتید به خاطر آن، خدا همه گناهان افراد خانواده ات را بخشید.

 

 

من ترسیدم که اگر یک بار دیگرباعث زمین خوردن شما بشوم، آنگاه خدا گناهان افراد دهکده تان را خواهد بخشید. بنا براین، من سالم رسیدن شما را به خانه خدا (مسجد) مطمئن ساختم.


+نوشته شده در جمعه 10 مهر 1390برچسب:,ساعت20:23توسط در پی نور | |

حجاب در وصیت نامه شهدا

حفظ حجاب هم چون جهاد در راه خداست.» (شهید محمد کریم غفرانی)
 «خواهرم: از بی‏حجابی است اگر عمر گل کم است نهفته باش و همیشه گل‏باش.» (شهید حمید رضا نظام)

«از تمامی خواهرانم می‏خواهم که حجاب این لباس رزم را حافظباشند.» (شهید سید محمد تقی میرغفوریان )

  «خواهرم: هم چون زینب باش و در سنگر حجابت‏به اسلام خدمت کن.» (طلبه شهید محمد جواد نوبختی )

«یک دختر نجیب باید باحجاب باشد.» (شهید صادق مهدی پور)

«خواهرم: حجاب تو مشت محکمی بر دهان منافقین و دشمنان اسلام‏می‏زند.»(شهید بهرام یادگاری)

  «تو ای خواهرم... حجاب تو کوبنده‏تر از خون سرخ من است.» (شهیدابوالفضل سنگ‏تراشان)

«به پهلوی شکسته فاطمه زهرا(سلام الله علیها) قسمتان می‏دهم که، حجاب را حجاب‏را، حجاب را، رعایت کنید.» (شهید حمید رستمی)

«خواهر مسلمان: حجاب شما موجب حفظ نگاه برادران خواهد شد. برادرمسلمان: بی‏اعتنایی شما و حفظ نگاه شما موجب حجاب خواهران خواهدشد.» (شهید علی اصغر پور فرح آبادی)

«شما خواهرانم و مادرانم: حجاب شما جامعه را از فساد به سوی‏معنویت و صفا می‏کشاند.» (شهید علی رضائیان)
«از خواهران گرامی خواهشمندم که حجاب خود را حفظ کنند، زیرا که‏حجاب خون‏بهای شهیدان است.» (شهید علی روحی نجفی)

مادرم... من با حجاب و عزت نفس و فداکاری شما رشد پیدا کردم.» (شهید غلامرضا عسگری)

«ای خواهرم: قبل از هر چیز استعمار از سیاهی چادر تو می‏ترسد تاسرخی خون من.» (شهید محمد حسن جعفرزاده)

«خواهرم: زینب‏گونه حجابت را که کوبنده‏تر از خون من است‏حفظ کن.» (شهید محمد علی فرزانه)

« خواهران ما در حالی که چادر خود را محکم برگرفته‏اند و خود راهم چون فاطمه و زینب حفظ می‏کنند... هدف‏دار در جامعه حاضرشده‏اند.» (رییس جمهور شهید محمد علی رجایی)

 

 

بی هیاهو به عشق یار آمده ابم

 

+نوشته شده در پنج شنبه 12 مهر 1390برچسب:,ساعت9:22توسط در پی نور | |

فواید دنیوی و اخروی نماز ‌اول ‌وقت

فضایل و فواید نماز اول وقت و ثمرات آن در دنیا و آخرت، بیش از آن است که قابل احصاء و شمارش باشد؛ لیکن برای اهتمام بیشتر مؤمنین به این فضیلت بزرگ، به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود. 

 

1-نماز اول وقت سبب ازدیاد رزق و روزی و مایه برکت خانه است. 

2-نماز اول وقت متصل خواهد بود به نماز امام عصر ولی الله الاعظم(عج). 

3-نماز اول وقت در پنج وقتِ شبانه‌روز تمرینی است برای پاسخ‌گویی سریع به ندای پرصلابت منجی عالم یوسف زهرا امام زمان(ع) در روز ظهور وقتی تکیه بر کعبه زند و با صدای رسایی که همه عالم بشنوند، فریاد برآورد: «اَنَا بَقیَّةُ الله» 

4-نماز اول وقت نشانه شیعه علی(ع) و ایمان واقعی است.(1) 

5- کسی که نمازش را اوّل وقت بخواند، جزء غافلین شمرده نخواهد شد.(2) 

6- شیطانِ لعین پیوسته از بنی‌آدم، خائف و گریزان است تا وقتی که نمازهای پنج‌گانه را در اوقات خودش به‌جا‌آورد؛ اما وقتی آنها را به تأخیر اندازد، شیطان بر او جرأت پیدا کرده و او را به گناهان بزرگ وا می‌دارد.(3)  

7- نماز اوّل وقت و مواظبت بر طلوع و غروب خورشید، سبب راحتی هنگام مرگ و برطرف شدن غم و اندوه و نجات از دوزخ می‌شود و امیرالمؤمنین چنین پاداشی را برای او ضمانت فرموده است.(4) 

8- نماز اوّل وقت سبب تلقین شهادتین است هنگام مردن توسط خود حضرت عزرائیل(س).(5) 

9- کسی که بدون عذر نمازش را تأخیر اندازد، مورد خطاب خدا در قرآن است که می‌فرماید: (وای بر نمازگزاران، آنانی که از نمازشان غفلت می‌کنند).(6) 

10- هنگامی که وقت نماز فرا می‌رسد، فرشته‌ای بین مردم فریاد می‌زند: ای مردم! به‌پا‌خیزید و آتشی که افروخته‌اید، با نمازتان خاموش کنید.(7) 

11- بنا به فرموده اشرف کائنات عالم که جز از سرچشمه وحی سخنی نفرموده است، نماز اوّل وقت محبوب‌ترین کارها نزد خداست؛ سپس نیکی به پدر و مادر و سپس جهاد.(8) 

12 - نماز اوّل وقت موجب رضوان خدا، وسط وقت عفو خدا و آخر وقت غفران خداست.(9) 

13 - به شفاعت حضرت خاتم(ص) نخواهد رسید کسی که: نماز واجب خود را از وقت خودش به تأخیر اندازد.(10) 

14 - کسی که مواظبت کند از نماز اول وقت، روز قیامت سندی در دست خواهد داشت که با آن داخل بهشت خواهد شد.(11) 

15 - حضرت موسی(ع) به خداوند عرض کردند: پاداش کسی که نمازش را اول وقت به جا آورد، چیست؟؛ فرمود: خواسته‌هایش را برآورده و بهشتم را برای او مباح می‌گردانم.(12

پی‌نوشت‌ها:

(1)-الحیاة، ج2، ص369

(2)-وسایل، ج3، ص82

(3)-بحار، ج83، ص11

(4)-بحار، ج83، ص9

(5)-منازل الاخرة، ص13

(6)-وسائل الشیعة، ج3، ص91

(7)-بحار الانوار، ج82، ص209

(8)-خصال صدوق، ص166

(9)-بحار الانوار، ج82، ص305

(10)-وسائل الشیعة، ج3، ص81

(11)-وسائل الشیعة، ج3، ص78

(12)-بحار الانوار، ج82، ص204

+نوشته شده در پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:,ساعت10:17توسط در پی نور | |

نماز صبح بهترین راه برای پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی

Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

 


نتایج یک تحقیق جدید علمی نشان میدهد انجام نماز صبح بهترین راه برای پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی و تصلب شرائین است .

به گزارش روزنامه اردنی الحقیقه الدولیه، نتایج این تحقیق علمی تائید کننده نتایج تحقیق علمی دیگری است که سال گذشته منتشر شد . شماری از متخصصان انجمن پزشکان قلب اردن با اعلام نتایج این تحقیق افزودند : انجام نماز صبح به درمان بیماری های قلبی و تصلب شرائین کمک می کند . گرفتگی عضله قلب باعث سکته قلبی و تصلب شرائین نیز عامل سکته مغزی می شود .

نتایج این تحقیق که در امان منتشر شده نشان می دهد انسان زمانی که مدت زمان طولانی می خوابد تپش قلبش به میزان زیادی کاهش می یابد و به 50 تپش در دقیقه می رسد . زمانی که تپش قلب کاهش می یابد گردش خون نیز در عروق و رگها به شدت کند شده به طوری که املاح و چربیها در دیواره های عروق و رگها به خصوص در عروق قلب رسوب می کنند که به انسداد آن می انجامد. تحقیقات علمی و پزشکی نشان می دهد گرفتگی قلب از خطرناکترین بیماریهاست و عامل اصلی بیماری تصلب شرائین و شاهرگ ها نیز خواب طولانی مدت در شبانه روز است .

  تحقیقات علمی مرکز ملی مطالعات مصر نیز نشان داده است نماز صبح در اول وقت به فعال سازی سلول های بدن منجر می شود و نمی گذارد انقسام سلولی که به بیماری های سرطانی منجر می شود ، به وجود آید . نماز به موقع صبح همچنین به جلوگیری از سکته های قلبی کمک می کند و نقش موثری در فعالیت هورمونهای بدن و تنظیم گردش خون دارد 

+نوشته شده در پنج شنبه 1 مهر 1390برچسب:,ساعت10:59توسط در پی نور | |

 اعتقاداتمان را چند می فروشیم؟

  مبلغ اسلامی بود . در یکی از مراکز اسلامی لندن. عمرش را گذاشته بود روی این کار . تعریف می کرد که
یک روز سوار تاکسی می شود و کرایه را می پردازد . راننده بقیه پول را که برمی گرداند 20 سنت اضافه تر می دهد .

می گفت: چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست سنت اضافه را برگردانم یا نه. آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست سنت را پس دادم و گفتم آقا این را زیاد دادی ...

گذشت و به مقصد رسیدیم . موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آوردو گفت آقا از شما ممنونم . پرسیدم بابت چی ؟

گفت می خواستم فردا بیایم مرکز شما و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم. وقتی دیدم سوار ماشینم شدید خواستم شما را امتحان کنم. با خودم شرط کردم اگر بیست سنت را پس دادید بیایم. فردا خدمت می رسیم

تعریف می کرد: تمام وجودم دگرگون شد حالی شبیه غش به من دست داد . من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به بیست سنت می فروختم ..

این ماجرارا که شنیدم دیدم چقدر وضع ما مذهبی ها خطرناک است . شاید بد نباشد که به خودمان باز گردیم و ببینیم که روزی چند بار و به چه قیمتی تمام اعتقادات و مذهبمان را می فروشیم ؟!

+نوشته شده در پنج شنبه 3 مهر 1390برچسب:اعتقاد,ساعت10:48توسط در پی نور | |